Αρχική | Αρθρογραφία | Case study
    Ολοκληρωμένη λύση ελέγχου πρόσβασης και εποπτείας
    Τεύχος: 29, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ-ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2010
    Με στόχο τον πλήρη έλεγχο πρόσβασης και την εποπτεία σε επιλεγμένους χώρους των εγκαταστάσεών της, η εταιρεία ΩΜΕΓΑ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Α.Ε. επέλεξε το εξειδικευμένο προσωπικό του τομέα ScanAccess της Scan για την εγκατάσταση μιας ολοκληρωμένης λύσης που θα καλύπτει τις συγκεκριμένες ανάγκες.

    Η Εταιρεία - Πελάτης
    Η εταιρεία ΩΜΕΓΑ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Α.Ε. ιδρύθηκε το 1970. Από το 1977 λειτουργεί υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη και από το 2008 στο Ηράκλειο Κρήτης. Η εταιρεία αναλαμβάνει εθνικές και διεθνείς διαμεταφορές, οδικές, αεροπορικές, ναυτιλιακές, καθώς και συνδυασμένες μεταφορές, ενώ παράλληλα προσφέρει υπηρεσίες Logistics (διαχείριση εμπορευμάτων τρίτων), τελωνειακές διατυπώσεις, κ.ά. Η εταιρεία διαθέτει εγκαταστάσεις σε 5 σημεία στην Ελλάδα (Ασπρόπυργος Αττική - θέση Κύριλλος και Λάκκος, Σίνδος - Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο Κρήτης, Σπάτα Αττικής) καθώς και στο Βουκουρέστι Ρουμανίας. Απασχολεί 260 άτομα εκπαιδευμένο και καταρτισμένο προσωπικό, ενώ συνεργάζεται με 16.000 άτομα του ευρωπαϊκού δικτύου ανταποκριτών της. Κατέχει ηγετική θέση στον τομέα της, ενώ είναι η πρώτη εταιρεία σε υπηρεσίες Groupage στην Ελλάδα.

    Η Ανάγκη
    Με στόχο τον πλήρη έλεγχο πρόσβασης και την εποπτεία των σε επιλεγμένους χώρους εγκαταστάσεών της, η εταιρεία αναζήτησε μία συγκεκριμένη λύση για τη διαχείριση και τον έλεγχο πρόσβασης στις εγκαταστάσεις της στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, καθώς και τον έλεγχο εισόδου και εξόδου των Ι.Χ. οχημάτων και φορτηγών στην πύλη των εγκαταστάσεων της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη.
    Η λύση θα έπρεπε να αποτελεί μία σύγχρονη επιλογή, με δυνατότητες να ακολουθεί την τάση της εταιρείας για συνεχή επέκταση χωρίς περιορισμούς (γεωγραφικούς κ.λπ.) και να βασίζεται στη διαχείριση και τον έλεγχο του συστήματος τόσο από τα κεντρικά γραφεία όσο και από κάποια περιφερειακή εγκατάσταση.

    Η Λύση
    Η λύση που επιλέχθηκε, σχεδιάστηκε από το εξειδικευμένο προσωπικό του τομέα ScanAccess της Scan, ώστε να πληροί τις συγκεκριμένες ανάγκες και περιλαμβάνει:

    • Το Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης και ελέγχου πρόσβασης Kaba Exos 9300 της ΚΑΒΑ, στρατηγικού συνεργάτη της SCAN για τον τομέα Access Control στην Ελλάδα.
    • Σύστημα καταγραφής και εποπτείας (CCTV) της καινοτόμου εταιρείας AXIS, που εξειδικεύεται σε λύσεις με δικτυακές κάμερες και διαθέτει εξειδικευμένους αλγόριθμους αναγνώρισης και έγκαιρης ειδοποίησης για την παρουσία ανθρώπων και οχημάτων στο χώρο ελέγχου της εγκατάστασης.

    Σε επιλεγμένες πόρτες γραφείων και αποθηκών στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, έχουν εγκατασταθεί αναγνώστες DML2 (εικόνα 1) και LR100 (εικόνα 2) της KABA, οι οποίοι ελέγχουν την είσοδο και την έξοδο των εργαζομένων στους παραπάνω χώρους. Οι αναγνώστες αυτοί, μέσω των κεντρικών ελεγκτών (Access Manager) AMC II (εικόνα 3) μεταφέρουν τις κινήσεις των εργαζομένων στο λογισμικό Kaba Exos 9300, στο οποίο γίνεται η κεντρική διαχείριση του συνόλου των εγκαταστάσεων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη (προγραμματισμός συστήματος, καθορισμός δικαιωμάτων εργαζομένων, καταγραφή κινήσεων, συναγερμοί κ.λπ.).
    Επιπλέον, στην είσοδο και έξοδο της πύλης του συγκροτήματος στη Σίνδο έγινε εγκατάσταση δύο πυλώνων, όπου οι οδηγοί - υπάλληλοι της εταιρείας παρουσιάζουν την κάρτα τους και ανοίγει η αντίστοιχη μπάρα, ενώ οι υπόλοιποι επικοινωνούν με τη γραμματεία ή όποιον άλλο χειριστή είναι διαθέσιμος στο εσωτερικό των γραφείων της εταιρείας. Ο κάθε πυλώνας έχει εγκατεστημένους δύο δικτυακούς αναγνώστες iDML2 (εικόνα 4) της KABA, ώστε να είναι εύκολη η χρήση τους τόσο από Ι.Χ. όσο και από φορτηγά. Η επικοινωνία γίνεται οπτικά και ηχητικά και όλες οι κινήσεις καταγράφονται ψηφιακά.
    Ειδικά για την περίπτωση των επισκεπτών στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Σίνδο εγκαταστάθηκαν 2 δικτυακές κάμερες της AXIS, που αφενός καταγράφουν σε Video όλες τις εισόδους και τις εξόδους των οχημάτων (ακόμα και των υπαλλήλων που κάνουν χρήση της κάρτας τους) και αφετέρου επιτρέπουν την αμφίδρομη ηχητική επικοινωνία του οδηγού με τη γραμματεία.
    Έτσι, όταν εμφανίζεται κάποιο όχημα στην πύλη, η γραμματεία ειδοποιείται οπτικά και ηχητικά μέσω της ανίχνευσης κίνησης και μπορεί να παρακολουθεί το όχημα. Στην περίπτωση όπου το όχημα είναι επισκέπτης, αυτός μπορεί να καλέσει σε βοήθεια με την πίεση ενός πλήκτρου στον πυλώνα, να επικοινωνήσει ηχητικά με τη γραμματεία - και εφόσον κριθεί ότι πρέπει να του επιτραπεί η πρόσβαση, η γραμματεία θα πατήσει το ηλεκτρονικό πλήκτρο στην οθόνη της και θα ανοίξει η αντίστοιχη μπάρα για να περάσει το όχημα.
    Η ίδια λειτουργία μπορεί να γίνει εκτός από τη γραμματεία και από τον Η/Υ οποιουδήποτε χρήστη του συστήματος βρίσκεται στην εταιρεία και είναι συνδεδεμένος στο δίκτυο μέσω της εφαρμογής ΑXIS CAMERA STATION που είναι εγκατεστημένη σε όλους τους χρήστες, οι οποίοι απαιτείται να έχουν την παραπάνω δυνατότητα. Οι χρήστες διαθέτουν ηχείο και μικρόφωνο κλειστού τύπου (τύπου hands free), έτσι ώστε η επικοινωνία με τον οδηγό να είναι διακριτική.
    Τα video της κίνησης στην πύλη καταγράφονται στο επίσης δικτυακό καταγραφικό QNAP VS-101A, έτσι ώστε να είναι εφικτή η ανάκτηση και παρακολούθησή τους από οποιονδήποτε χρήστη του δικτύου, τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και από τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην Αθήνα.

    Τα Οφέλη
    Με την επιλογή αυτή, η εταιρεία ΩΜΕΓΑ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Α.Ε. κατάφερε να προσφέρει αυτοματοποιημένη πρόσβαση στους χώρους της εταιρείας για τους υπαλλήλους της και να μπορεί να παρακολουθεί και να διαχειρίζεται τις κινήσεις που πραγματοποιούνται στους χώρους των εγκαταστάσεών της (ευαίσθητους ή μη).
    Ταυτόχρονα, όλες οι κινήσεις καταγράφονται ψηφιακά και οι χρήστες μπορούν από οποιοδήποτε σημείο να ανατρέξουν σε προηγούμενες κινήσεις με πλήρη δυνατότητα ιχνηλάτησής τους.

    Επικοινωνία:
    SCAN ABEE Συστημάτων Πληροφορικής
    Εθνικής Αντιστάσεως 40, 152 32 Χαλάνδρι,
    Τηλ.: 211 10 68 400, Fax: 211 10 68 405
    www.scan.gr

    Αρχή Σελίδας

    Σχετική Αρθρογραφία Case study
    Δημοφιλέστερα Άρθρα Case study