• Login
  • Προφίλ
  • Συνδρομές
  • Διαφήμιση
    • Περιοδικό
    • News Letter
    • Site
  • Newsletter
  • Επικοινωνία
    • Τομέας Σύνταξης
    • Τομέας Διαφήμισης
    • Τομέας Συνδρομών
  • Όροι Χρήσης
facebook
linkedin
youtube
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
  • MANAGEMENT
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • Video Surveillance
    • Intrusion Alarm
    • Access Control
    • Fire Safety
    • Drones
    • Case Study
    • Security Doctor
  • ΑΡΘΡΑ
    • Editorial
    • Θέματα
    • Ρεπορτάζ
    • Homeland Security
    • Defence Security
    • Special Edition
    • Γνώμη
    • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΠΡΟΙΟΝΤΑ
    • Παρουσιάσεις
      • Video Surveillance
      • Intrusion Alarm
      • Access Control
      • Fire Safety
    • Reviews
      • Video Surveillance
      • Intrusion Alarm
      • Access Control
      • Fire Safety
      • Services
      • Solutions
  • ONLINE TEYXH
    • Security Manager
    • Ειδικές Εκδόσεις
  • ΟΔΗΓΟΣ ΕΤΑΙΡΙΩΝ
  • OPEN MARKET

H αναγκαιότητα του μοντέλου εκπαίδευσης Nadler

Posted On 22 Φεβ 2012
Tag: tefchos-37

Αναζητώντας απαντήσεις για το πώς θα επηρεαστεί ο τομέας του Security στο νέο περιβάλλον όπως αυτό διαμορφώνεται στη χώρα μας λόγω της οικονομικής κρίσης, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι ένας τομέας ο οποίος θα επηρεαστεί είναι οι εκπαιδεύσεις. Στα πλαίσια αυτά εκτιμώ βάσιμα ότι θα ακολουθηθεί από ανάγκη το μοντέλο των κριτικών γεγονότων ή μοντέλο Nadler.
Το μοντέλο Nadler αποτελεί μία εκπαιδευτική διαδικασία με ολιστικούς όρους. Ονομάζεται και ΄΄μοντέλο κριτικών γεγονότων΄΄ και επινοήθηκε από τον Νάντλερ (1982) ενώ υλοποιείται σε εννέα στάδια.

Το Στρατηγικό Σχέδιο Εφαρμογής του Μοντέλου NADLER

Επισήμανση των αναγκών της επιχείρησης

Καθήκοντα που έχει η επιχείρηση και εκπαιδεύσεις που έχουν διεξαχθεί

>

Καθορισμός standards απόδοσης ανά τομέα και σύγκριση με απόδοση εργαζομένων (έρευνα – 4ο μέρος)

 

 

v

Καταγραφή μεθόδων εκπαίδευσης και εξέτασή τους
(έρευνα – 3ο μέρος)

<

Το κενό μεταξύ απόδοσης και τεθέντων standards καλύπτεται με εκπαίδευση. Ως εκ τούτου οι ανάγκες πρέπει να ανιχνευθούν
(έρευνα – 2ο μέρος)

v

 

 

Επιλογή Εκπαιδευτικής Μεθόδου

>

Αποφασίζονται τα προσδοκώμενα αποτελέσματα

> Τι πρέπει να διδαχθεί και με ποια σειρά
μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μεθόδου που επιλέχθηκε.

Τα Στάδια του Μοντέλου με λεπτομέρεια είναι :
Στάδιο 1. Αναγνώριση των αναγκών της επιχείρησης (εντοπισμός).
Ένας αριθμός παραγόντων της (εσωτερικών και εξωτερικών) επηρεάζει την ικανότητα μίας επιχείρησης να επιβιώσει (με οικονομικούς όρους). Επειδή έχουμε να κάνουμε με ένα ανοικτό σύστημα, υφίσταται μία διαρκής διαντίδραση μεταξύ της επιχείρησης εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος. Οι ανάγκες που δημιουργούνται περιλαμβάνουν μεταξύ των άλλων:
o Μία αλλαγή στις παρεχόμενες υπηρεσίες ή στα προϊόντα.
o Μία αλλαγή στις διαδικασίες, στο προσωπικό, στους κανονισμούς και στον εξοπλισμό.
o Μία νέα υπηρεσία ή ένα νέο προϊόν.
Σημαντικό ρόλο έχουν οι ακριβείς πληροφορίες. Κατά τη διάρκεια αυτών των εννέα σταδίων λοιπόν, οι ανάγκες τόσο της επιχείρησης όσο και των ατόμων λαμβάνονται σοβαρά υπόψη στη φάση της συλλογής πληροφοριών για την εφαρμογή του μοντέλου NADLER. Προς το σκοπό αυτό πρέπει να καταγραφούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες και μόνο αφού υπάρχει μία γενική συμφωνία να αρχίσει ο σχεδιασμός και η εφαρμογή του εκπαιδευτικού προγράμματος.

Στάδιο 2. Αξιολόγηση και Επανατροφοδότηση
Και τα δύο είναι κεντρικά σημεία στην εφαρμογή του μοντέλου. Πρέπει να θεωρούνται ως απαραίτητη διαδικασία του κάθε σταδίου. Η ακριβής υλοποίηση του κάθε σταδίου επιβεβαιώνεται με τη συνεχή αξιολόγηση και την επανενημέρωση.

Στάδιο 3.Καθορισμός εργασιακών standards και αποδόσεως
Η εργασία ενός υπάλληλου ασφαλείας καταγράφεται και αναλύεται. Πληροφορίες για το περιεχόμενο της εργασίας παίρνουμε από τη Νομοθεσία (Ν.3707/2008), το ΠΕΠ/ΕΚΕΠΙΣ, τους κανονισμούς, τους προϊστάμενους, τους ίδιους τους υπάλληλους και συναδέλφους τους στην ίδια εργασία. Ο σκοπός είναι η καταγραφή των απαιτούμενων standards απόδοσης ώστε να είναι αποτελεσματική η προσφορά μιας υπηρεσίας ασφαλείας και η μέτρηση της απόδοσης έναντι αυτών, του προσωπικού ασφαλείας, στην ευθύνη του οποίου ανήκει η συγκεκριμένη υπηρεσία.

Στάδιο 4. Αναγνωρίζοντας τις εκπαιδευτικές ανάγκες
Το στάδιο αυτό συνθέτει το κριτικό μέρος της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας σύμφωνα με το μοντέλο NADLER. Το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι έχουν ειδικές ανάγκες, πρέπει να λαμβάνεται υπόψη. Συνεπώς πρέπει να επισημανθεί το κενό μεταξύ τεθέντων standards και απόδοσης. Η ακόλουθη ΄΄φόρμουλα΄΄ (τύπος) χρησιμοποιείται: ΑνΑπ -ΥφΑπ = Δ (Θ + Π) = ΑΕκ
ΑνΑπ = Αναμενόμενη Απόδοση
ΥφΑπ = Υφιστάμενη Απόδοση
Δ = Διαφορά μεταξύ των ανωτέρων δύο, που οφείλεται και σε έλλειψη κάποιων γνώσεων Θεωρητικών και Πρακτικών
Θ + Π = Θεωρητικές + Πρακτικές γνώσεις
ΑΕκ = Ανάγκες Εκπαίδευσης για τις Θεωρητικές και Πρακτικές γνώσεις που λείπουν.
Με το που θα εντοπισθούν οι ανάγκες εκπαίδευσης, το υπόλοιπο μέρος του μοντέλου μπορεί να αναπτυχθεί στα εκπαιδευτικά προγράμματα. Η ακρίβεια εκτέλεσης κάθε σταδίου είναι που εγγυάται τη συνολική επιτυχία.

Στάδιο 5. Σχηματίζοντας τα προσδοκώμενα αποτελέσματα
Υπάρχουν δύο κατηγορίες προσδοκώμενων αποτελεσμάτων στις εκπαιδεύσεις ασφαλείας. Τα Γενικά και τα Ειδικά. Τα Γενικά αφορούν σε θέματα που εμπλέκονται και άλλοι, π.χ. θέματα εταιρικής και αποδοτικής συνεργασίας. Τα Ειδικά αφορούν στις ανάγκες για αποτελεσματική διεξαγωγή ειδικών καθηκόντων του κάθε υπάλληλου ασφαλείας. Και τα δύο πληροφορούν τον εκπαιδευόμενο το τι θα είναι ικανός να κάνει όταν θα έχει τελειώσει την εκπαίδευση.

Στάδιο 6. Συνθέτοντας το περιεχόμενο των εκπαιδεύσεων
Θα απαιτήσει προσεκτικό σχεδιασμό. Η έμφαση δίδεται στο τι πρέπει να διδαχθεί και να αφομοιωθεί και με ποια σειρά. Το περιεχόμενο πρέπει να είναι αλληλεπιδραστικό με τους εκπαιδευόμενους και να τους βοηθά να κατορθώσουν να επιτύχουν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

Στάδιο 7. Επιλέγοντας εκπαιδευτικές μεθόδους
Στο στάδιο αυτό αποσκοπεί ο τρόπος της εκπαίδευσης ώστε τα αντικείμενα που θα διδαχθούν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις να υποκινήσουν και να προσθέσουν νέες δεξιότητες ή να τις προάγουν. Οι εκπαιδευτικές μέθοδοι καλύπτουν ένα μεγάλο φάσμα μοντέλων, τεχνικών και μέσων. Πρέπει να επιλεγούν αυτά που ταιριάζουν στη συγκεκριμένη εκπαίδευση, στον αντικειμενικό της σκοπό και στα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

Στάδιο 8. Αποκτώντας εκπαιδευτικούς πόρους
Υπάρχουν 3 μεγάλες κατηγορίες:
o Φυσικοί (εκπαιδευτικό υλικό, υλικό αξιολόγησης, διευκολύνσεις, εξοπλισμός).
o Οικονομικοί (καλός χειρισμός προϋπολογισμού για την εκπαίδευση).
o Ανθρώπινοι (Εκπαιδευτές, Σύμβουλοι εκπαίδευσης, Διοικητικό και Υποστηρικτικό Προσωπικό εκπαίδευσης, Εκπαιδευόμενοι, διαδικασίες πιστοποίησης από αρμόδιο φορέα).

Στάδιο 9. Παρουσίαση της Εκπαίδευσης
Όλες οι προετοιμασίες που αναφέρθηκαν στα προηγούμενα στάδια συνδυάζονται στο στάδιο αυτό. Η επιτυχία του σταδίου αυτού επιβεβαιώνει την επιτυχία και των προηγούμενων σταδίων, τα οποία ολοκληρώνονται στο τελευταίο αυτό στάδιο Νο.9.
Από το στάδιο αυτό αρχίζει και ο ΄΄αγώνας΄΄ του Εκπαιδευτή.

Από τον Σπύρο Μιχαήλ Κυριακάκη,
Επικεφαλής Κατεύθυνσης Σπουδών,
Organizational Security and Management
KE.M.E. NEW YORK COLLEGE

 

"Αρχή

  • google-share
Previous Story

Περίοδος Παρατεταμένης Κρίσης: Σηματοδοτεί νέα κατεύθυνση στο Security Management;

Next Story

Ασφαλίζοντας τους χώρους στάθμευσης

Σχετικά Άρθρα

off

Επενδύουμε στη διαχρονικότητα προϊόντων και υπηρεσιών

Posted On 23 Φεβ 2012
off

Ασφαλίζοντας τους χώρους στάθμευσης

Posted On 23 Φεβ 2012
off

Περί ανάλυσης στα ψηφιακά καταγραφικά…

Posted On 23 Φεβ 2012

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Security Manager - Τεύχος 115

Αρχείο Περιοδικών

Smart Press A.E. | Μάγερ 11, 10438, Αθήνα | Τηλ.: 210 5201500, Fax: 210 5241900