• Login
  • Προφίλ
  • Συνδρομές
  • Διαφήμιση
    • Περιοδικό
    • News Letter
    • Site
  • Newsletter
  • Επικοινωνία
    • Τομέας Σύνταξης
    • Τομέας Διαφήμισης
    • Τομέας Συνδρομών
  • Όροι Χρήσης
facebook
linkedin
youtube
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
  • MANAGEMENT
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • Video Surveillance
    • Intrusion Alarm
    • Access Control
    • Fire Safety
    • Drones
    • Case Study
    • Security Doctor
  • ΑΡΘΡΑ
    • Editorial
    • Θέματα
    • Ρεπορτάζ
    • Homeland Security
    • Defence Security
    • Special Edition
    • Γνώμη
    • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΠΡΟΙΟΝΤΑ
    • Παρουσιάσεις
      • Video Surveillance
      • Intrusion Alarm
      • Access Control
      • Fire Safety
    • Reviews
      • Video Surveillance
      • Intrusion Alarm
      • Access Control
      • Fire Safety
      • Services
      • Solutions
  • ONLINE TEYXH
    • Security Manager
    • Ειδικές Εκδόσεις
  • ΟΔΗΓΟΣ ΕΤΑΙΡΙΩΝ
  • OPEN MARKET

Βρέθηκε ο κλεμμένος Πικάσο της Εθνικής Πινακοθήκης – Πώς είχε γίνει η ληστεία του αιώνα από την Εθνική Πινακοθήκη

Posted On 29 Ιούν 2021
Tag: ελληνική αστυνομία, ΥΔΕΖΙ

Εντοπίστηκε έπειτα από εννέα χρόνια ο πίνακας του Πάμπλο Πικάσο το «Γυναικείο κεφάλι» και ο «Ανεμόμυλος Στάμμερ» του Πιετ Μοντριάν, που είχαν κλαπεί τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου του 2012 από την Εθνική Πινακοθήκη.

Οι δύο αυτοί πίνακες βρίσκονται πλέον στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ μετά τον εντοπισμό τους από το 2ο Τμήμα – Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας – της  Υποδιεύθυνσης Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ζωής και Ιδιοκτησίας – ΥΔΕΖΙ

Τα δύο έργα εντοπίστηκαν στην Κερατέα, μέσα σε μία κρύπτη σε ρεματιά. Εκεί τα είχε κρύψει 49χρονος Έλληνας, που διαμένει στο Πόρτο Ράφτη και φέρεται να είναι ένας εκ των δραστών της κλοπής του 2012.

Ο 49χρονος έχει προσαχθεί και κρατείται στην ΓΑΔΑ. Ο ίδιος υπέδειξε στην Αστυνομία το σημείο όπου είχε κρύψει τα έργα. Ο προσαχθείς παλαιότερα είχε κατηγορηθεί για κλοπή.

Οι δράστες της κλοπής 2012 είχαν αφαιρέσει επίσης και ένα σχέδιο των αρχών του 17ου αιώνα που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια. Το σχέδιο αυτό εντοπίστηκε κατεστραμμένο.

Το πρωί της Τρίτης, στις 11.00, η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, θα δώσουν συνέντευξη Τύπου για το θέμα.

Πώς είχε γίνει η ληστεία του αιώνα από την Εθνική Πινακοθήκη

Ήταν ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου του 2012, όταν άγνωστοι δράστες κατάφεραν να απενεργοποιήσουν τον συναγερμό του κτιρίου της Εθνικής Πινακοθήκης, επί της λεωφόρου Βασιλέως Κωνσταντίνου 50, να παραβιάσουν μια πόρτα μπαλκονιού και να μπουν στον εσωτερικό χώρο της έκθεσης.

Ο δράστης που φάνηκε στις κάμερες να φοράει σκούφο, αρχικά φρόντισε να παραπλανήσει τον φύλακα του κτιρίου με ψεύτικους συναγερμούς. Στη συνέχεια έσπασε τζάμι της Πινακοθήκης και όρμησε στον χώρο όπου φυλάσσονταν οι τρεις πίνακες.

Ύστερα κάθισε στα σκαλοπάτια που οδηγούσαν στο υπόγειο του κτιρίου και προσπάθησε με ένα μαχαίρι να αφαιρέσει τα κάδρα. Από την ανάλυση των δεδομένων της επίθεσης τα στελέχη των αρχών ασφαλείας έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι στον φυσικό αυτουργό της αρπαγής των πινάκων είχε δοθεί σαφής εντολή να στοχεύσει στον πίνακα του Πικάσο κυρίως και όχι σε άλλους μεγάλης αξίας που ήταν στον ίδιο χώρο.

Επιπλέον προέκυψε ότι στην κλοπή συμμετείχε κι άλλο άτομο που είχε ρόλο τσιλιαδόρου. Και οι δύο φυσικοί αυτουργοί φέρεται να έχουν βαρύ ποινικό μητρώο με συμμετοχή σε κλοπές και διαρρήξεις. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές είχαν «στοχεύσει» και άλλες φορές έργα τέχνης.

Σφοδρή κριτική για τα μέτρα ασφαλείας

Μετά την κλοπή το 2012 είχε ασκηθεί εντονότατη κριτική για τα οριακά μηδαμινά μέτρα ασφαλείας, αφού ο πίνακας δεν φυλασσόταν καν σε προστατευτικό κουβούκλιο. «Ο συγκεκριμένος πίνακας είχε εκτεθεί, χωρίς προστατευτικό υαλοπίνακα, χωρίς καν τζάμι, κρεμασμένος από μία πρόκα», είχε πει ο Μάνος Στεφανίδης, κριτικός τέχνης και πρώην επιμελητής της Εθνικής Πινακοθήκης.

«Ένα έργο κλεμμένο από Πινακοθήκη από μουσείο είναι εκτός συναλλαγής. Ο συγκεκριμένος που το παρήγγειλε θα το έχει αποκλειστικά και μόνο στο σαλόνι του, δε μπορεί ούτε να το επιδείξει ούτε να το παρουσιάσει σε κάποιο γεύμα» είπε ο δικηγόρος Στέλιος Γκαρίπης, συλλέκτης και εκτιμητής έργων τέχνης.


Η ιστορία του πίνακα του Πικάσο

Ο Πικάσο είχε φιλοτεχνήσει τον πίνακα «Γυναικείο Κεφάλι», το 1939. Δέκα χρόνια μετά, το 1949, πρόσφερε το συγκεκριμένο έργο στον ελληνικό λαό για τη συμβολή του στην αντίσταση κατά τη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής.

Στο πίσω μέρος του πίνακα υπάρχει και χειρόγραφη αφιέρωση του Ισπανού ζωγράφου, που αναφέρει: «Pour le Peuple Grec, Hommage de Picasso» (Για τον ελληνικό λαό, Φόρος τιμής από τον Πικάσο).

Το «Γυναικείο Κεφάλι» (λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 56Χ40), είναι πορτρέτο της Ντόρα Μάαρ, συντρόφου του ζωγράφου που υπήρξε από τις σημαντικότερες μούσες του.

Στα 9 χρόνια που διήρκεσε η σχέση τους ο Πικάσο ζωγράφισε πολλά πορτρέτα της.

«Ανεμόμυλος Στάμμερ»

Ο πίνακας του Μοντριάν είναι λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 35 Χ 44 και φιλοτεχνήθηκε το 1905. Απεικονίζει ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού. Το έργο αγοράσθηκε το 1963 από τον Αλέξανδρο Παππά και αποτέλεσε δωρεά προς την Εθνική Πινακοθήκη.


πληροφορίες – πηγές : www.kathimerini.gr & www.tovima.gr/

  • google-share
Previous Story

Σε δημιουργία Κοινής Κυβερνομονάδας προχωράει η Ε.Ε για την αντιμετώπιση σοβαρών περιστατικών ασφάλειας

Next Story

Συμβουλές για να αποφύγετε την κλοπή δεδομένων από τα κοινωνικά σας δίκτυα

Σχετικά Άρθρα

off

Σκύλοι επί το έργον ασφάλειας και διάσωσης 

Posted On 10 Ιαν 2022
off

Αφιέρωμα: Τμήμα Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας της ΥΔΕΖΙ

Posted On 02 Μαρ 2021
off

Οι νέες φορητές κάμερες που θα χρησιμοποιήσει η Αστυνομία – Ποια είναι η προμηθεύτρια εταιρεία και πόσο κοστίζουν

Posted On 14 Ιαν 2021

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Security Manager - Τεύχος 115

Αρχείο Περιοδικών

Smart Press A.E. | Μάγερ 11, 10438, Αθήνα | Τηλ.: 210 5201500, Fax: 210 5241900