• Login
  • Προφίλ
  • Συνδρομές
  • Διαφήμιση
    • Περιοδικό
    • News Letter
    • Site
  • Newsletter
  • Επικοινωνία
    • Τομέας Σύνταξης
    • Τομέας Διαφήμισης
    • Τομέας Συνδρομών
facebook
youtube
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
  • MANAGEMENT
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • Video Surveillance
    • Intrusion Alarm
    • Access Control
    • Fire Safety
    • Drones
    • Case Study
    • Security Doctor
  • ΑΡΘΡΑ
    • Editorial
    • Θέματα
    • Homeland Security
    • Defence Security
    • Special Edition
    • Γνώμη
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ
  • ΠΡΟΙΟΝΤΑ
    • Παρουσιάσεις
      • Video Surveillance
      • Intrusion Alarm
      • Access Control
      • Fire Safety
    • Reviews
      • Video Surveillance
      • Intrusion Alarm
      • Access Control
      • Fire Safety
      • Services
      • Solutions
  • ONLINE TEYXH
    • Security Manager
    • Ειδικές Εκδόσεις
  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στους αθλητικούς χώρους προβλέπονται από το αναθεωρημένο σχετικό νομοσχέδιο

Posted On 10 Οκτ 2019
Tag: Αθλητική Βία

Τίθεται από σήμερα σε δημόσια διαβούλευση η νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, υπό τον τίτλο: «Κύρωση της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης που υπογράφηκε στο Magglingen/Macolin την 18η Σεπτεμβρίου 2014, σχετικά με τη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων, επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξεις».

Δεδομένης της σπουδαιότητας της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας αφενός μεν διότι παρίσταται επιτακτική η ανάγκη κύρωσης της Σύμβασης σχετικά με τη χειραγώγηση αθλητικών αγώνων, που υπέγραψαν τα κράτη-μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης και οι λοιποί συμβαλλόμενοι στη Σύμβαση αυτή, στο Magglingen/Macolin της Ελβετίας, στις 18 Σεπτεμβρίου 2014, η οποία παρέχει τα μέσα στα συμβαλλόμενα Μέρη να καταπολεμήσουν ένα φαινόμενο – πρόκληση για κάθε κράτος δικαίου και για κάθε αθλητική έννομη τάξη, ήτοι τη χειραγώγηση αθλητικών αγώνων, αφετέρου δε με την εισαγωγή συγκεκριμένων και στοχευμένων διατάξεων, δίνονται επιπλέον εργαλεία και δυνατότητες στις διωκτικές και τις δικαστικές αρχές για να ανταποκριθούν αποτελεσματικότερα στο δύσκολο έργο της αντιμετώπισης των φαινομένων βίας στον αθλητισμό.
Εξάλλου, για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή του νόμου, καθώς και για λόγους ασφάλειας δικαίου, επιδιώκεται, μέσω των διατάξεων περί αναστολής της ισχύος των ρυθμίσεων για τις αρχαιρεσίες των αθλητικών φορέων, να επικεντρωθούν στο κυρίως αθλητικό έργο τους και στην ολυμπιακή προετοιμασία των αθλητών.

Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την 14η Οκτωβρίου 2019 και ώρα 13:00.

Σε αυτή προβλέπεται μεταξύ άλλων και το:

Άρθρο 43 – Τροποποίηση του άρθρου 41Δ του ν. 2725/1999 «Υποχρεώσεις αθλητικών φορέων – Μέτρα αστυνόμευσης αθλητικών εκδηλώσεων»

Στο άρθρο 41Δ του ν. 2725/1999 προστίθεται παράγραφοι 14 και 15, ως εξής:
«14. Με την επιφύλαξη της εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 41Ε του παρόντος περί ηλεκτρονικής εποπτείας αθλητικών εγκαταστάσεων, επιτρέπεται στα όργανα της Ελληνικής Αστυνομίας, μετά από άδεια της Εισαγγελικής Αρχής ή του αθλητικού Εισαγγελέα, η συλλογή, η αποθήκευση και η χρήση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα φυσικών προσώπων, μέσω κινητών συσκευών καταγραφής ήχου ή εικόνας ή οποιωνδήποτε άλλων ειδικών τεχνικών μέσων, ψηφιακών ή μη, οπτικής ή ηχητικής καταγραφής, εντός των αθλητικών εγκαταστάσεων, στις οποίες διεξάγεται οποιαδήποτε αθλητική εκδήλωση, καθώς και στους περιβάλλοντες χώρους αυτών, συμπεριλαμβανομένων των χώρων, ανοικτών ή κλειστών, που οδηγούν στα αποδυτήρια και στα γραφεία των αθλητών, των αξιωματούχων και των αθλητικών παραγόντων, πριν από την έναρξη, κατά τη διάρκεια και μετά τη λήξη της αθλητικής εκδήλωσης, για την αντιμετώπιση πράξεων βίας και ποινικών αδικημάτων με αφορμή αθλητικές εκδηλώσεις και για τους σκοπούς της πρόληψης, της διερεύνησης, της ανίχνευσης, της δίωξης ποινικών αδικημάτων, της επιβολής και της εκτέλεσης ποινικών κυρώσεων ή περιοριστικών όρων. Για το σύννομο της συλλογής και επεξεργασίας των ως άνω δεδομένων απαραίτητη είναι η προηγούμενη σχετική ενημέρωση του φίλαθλου κοινού. Η εν λόγω ενημέρωση μπορεί να γίνεται με κάθε πρόσφορο μέσο, ιδίως με ευδιάκριτη αναγραφή επί του εισιτηρίου, με ανακοινώσεις σε σταθερές ή κινητές πινακίδες, εντός και εκτός των αθλητικών εγκαταστάσεων, με ανακοινώσεις από τα μεγάφωνα των αθλητικών εγκαταστάσεων, πριν την έναρξη, κατά τη διάρκεια και μετά τη λήξη της αθλητικής εκδήλωσης ή με σχετική ανακοίνωση στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ). O υλικός ή ψηφιακός φορέας στον οποίο ενσωματώνεται το αποδεικτικό υλικό αποτελεί νόμιμο αποδεικτικό μέσο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο της ποινικής διαδικασίας και της διαδικασίας εκτέλεσης ποινικών κυρώσεων και περιοριστικών όρων. Το περιεχόμενο του υλικού ή του ψηφιακού φορέα διαγράφεται οριστικά ή ο υλικός ή ο ψηφιακός φορέας καταστρέφεται ολοσχερώς μετά την παρέλευση τριάντα (30) ημερών από τη συλλογή και αποθήκευση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Η διατήρηση και χρήση του περιεχόμενου του υλικού ή ψηφιακού φορέα για χρονικό διάστημα πέραν των τριάντα (30) ημερών επιτρέπεται, κατόπιν αιτιολογημένης διάταξης του αρμόδιου Εισαγγελέα, μόνον για τους σκοπούς της διερεύνησης, της ανίχνευσης, της δίωξης ποινικών αδικημάτων, της αμετάκλητης επιβολής ποινικών κυρώσεων και της εκτέλεσης ποινών ή περιοριστικών όρων. Μετά την εκπλήρωση των ανωτέρω σκοπών το περιεχόμενο του υλικού ή του ψηφιακού φορέα διαγράφεται οριστικά ή ο υλικός ή ο ψηφιακός φορέας καταστρέφεται ολοσχερώς, χωρίς καθυστέρηση, με διάταξη του χορηγήσαντος την άδεια για τη συλλογή, αποθήκευση και χρήση του Εισαγγελέα. Οι διατάξεις του άρθρου 5 και του Κεφαλαίου Δ΄ του ν. 4624/2019 (Α΄ 137) τυγχάνουν, εν προκειμένω, εφαρμογής.
15. Οι ανωτέρω περιορισμοί δεν ισχύουν για τις περιπτώσεις οπτικοακουστικού υλικού που έχει καταγραφεί από φυσικά πρόσωπα ή από τηλεοπτικά δίκτυα, το οποίο δύναται να αξιοποιηθεί ως νόμιμο αποδεικτικό μέσο στο πλαίσιο ποινικής διαδικασίας»

Άρθρο 44 – Τροποποίηση του άρθρου 41ΣΤ παρ. 2 του ν. 2725/1999 «Αδικήματα βίας με αφορμή αθλητικές εκδηλώσεις»

Η περίπτωση (α) της παραγράφου 2 του άρθρου 41ΣΤ του ν. 2725/1999 τροποποιείται ως εξής:
«2. Με φυλάκιση μέχρι ενός έτους και χρηματική ποινή, εκτός εάν η πράξη τιμωρείται βαρύτερα σύμφωνα με άλλη διάταξη, τιμωρείται όποιος:
α) χωρίς δικαίωμα από το νόμο ή τους κανονισμούς της οικείας αθλητικής ομοσπονδίας ή υπερβαίνοντας το δικαίωμά του αυτό, εισέρχεται με σκοπό τη διατάραξη της ομαλής διεξαγωγής του αγώνα ή την πρόκληση επεισοδίων, κατά τη διάρκεια αθλητικής συνάντησης ή αμέσως πριν από την έναρξη ή αμέσως μετά τη λήξη της, στον αγωνιστικό χώρο ή στο χώρο των αποδυτηρίων των αθλητών και των διαιτητών ή στους διαδρόμους που συνδέουν τους ανωτέρω χώρους,».

Δείτε περισσότερα εδώ http://www.opengov.gr/cultureathl/?p=7871

 

  • google-share
Previous Story

Με ιδιαίτερη επιτυχία διοργανώθηκαν τα σεμινάρια της G.I Security σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Next Story

20 Χρόνια συμπλήρωσε η Harris Security και τα γιόρτασε σε μια όμορφη εκδήλωση

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Security Manager - Τεύχος 90

Login

 
 
Forgot Password

Αρχείο Περιοδικών

Smart Press A.E. | Μάγερ 11, 10438, Αθήνα | Τηλ.: 210 5201500, Fax: 210 5241900
Το securitymanager.gr χρησιμοποιεί cookies. Προχωρώντας στο περιεχόμενο, συναινείτε με την αποδοχή τους.Αποδοχή Περισσότερα
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.