• Login
  • Προφίλ
  • Συνδρομές
  • Διαφήμιση
    • Περιοδικό
    • News Letter
    • Site
  • Newsletter
  • Επικοινωνία
    • Τομέας Σύνταξης
    • Τομέας Διαφήμισης
    • Τομέας Συνδρομών
facebook
linkedin
youtube
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
  • MANAGEMENT
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • Video Surveillance
    • Intrusion Alarm
    • Access Control
    • Fire Safety
    • Drones
    • Case Study
    • Security Doctor
  • ΑΡΘΡΑ
    • Editorial
    • Θέματα
    • Ρεπορτάζ
    • Homeland Security
    • Defence Security
    • Special Edition
    • Γνώμη
    • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΠΡΟΙΟΝΤΑ
    • Παρουσιάσεις
      • Video Surveillance
      • Intrusion Alarm
      • Access Control
      • Fire Safety
    • Reviews
      • Video Surveillance
      • Intrusion Alarm
      • Access Control
      • Fire Safety
      • Services
      • Solutions
  • ONLINE TEYXH
    • Security Manager
    • Ειδικές Εκδόσεις
  • ΟΔΗΓΟΣ ΕΤΑΙΡΙΩΝ
  • OPEN MARKET

Εταιρική Κουλτούρα – Ο άγνωστος ή, ο κρυμμένος παράγοντας Χ, στην Επιχείρηση;

Posted On 09 Ιούν 2022
Tag: issue 98, εταιρική κουλτούρα

Μου προτάθηκε από τον Διευθυντή Σύνταξης του περιοδικού και φίλο Βλάση Αμανατίδη, να γράψω ένα άρθρο σχετικά με τις Επιχειρήσεις.  Δέχθηκα – με ευχαρίστηση – την πρόταση αλλά και την πρόκληση, για την επιλογή του θέματος, ειδικά στις μέρες μας.

Tου Δημήτρη Ιωαννίδη

Σύμβουλος Επιχειρήσεων – Coach (AC Accredited)
www.linkedin.com/in/dimitrisioannidis/
akernar8@otenet.gr

 

 

Από την καριέρα μου στο Marketing, Επικοινωνία & HR και την τελευταία δεκαετία ως Σύμβουλος Επιχειρήσεων & Coach, ξεχώρισα ένα Θέμα/Σημείο αναφοράς, ως καταλυτικό για την επιτυχή πορεία μίας Εταιρίας και των Στελεχών της : την ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ!

Μία λατινική λέξη (σημαίνει καλλιέργεια) και «πολυφορεμένη» τελευταία στις ελληνικές επιχειρήσεις. Παρακάτω προσπαθώ να οριοθετήσω – με Q & A’s – την έννοια, χωρίς «ακαδημαϊσμούς».

Τι σημαίνει Εταιρική Κουλτούρα; Είναι η νοοτροπία που υπάρχει σε μία Επιχείρηση; Όχι μόνο. Εκπορεύεται από την εταιρική ηγεσία; Κυρίως, αλλά όχι 100%!

Επέλεξα τέσσερεις ορισμούς με ξεχωριστό ύφος, που την περιγράφουν:

  • Η συγκολλητική ουσία που συνδέει ανθρώπους και διαδικασίες σε μία επιχείρηση
  • Το DNA της επιχείρησης, αόρατο στο γυμνό μάτι, αλλά αποφασιστικής σημασίας στη διαμόρφωση του εργασιακού περιβάλλοντος
  • Ένα σύνολο κοινών κανόνων, πεποιθήσεων και συμπεριφορών που υπαγορεύουν πως δρουν και αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι μέσα σε ένα εταιρικό περιβάλλον»
  • Ο τρόπος που γίνονται τα πράγματα εδώ μέσα

“Culture is what you do when no one is looking”

Υπάρχει μία Κουλτούρα; Μπορεί να κυριαρχεί μία, αλλά μπορεί να υπάρχουν συγχρόνως και υποκουλτούρες με διαφορετικά στοιχεία, που τροφοδοτούν ή «σαμποτάρουν» την κυρίαρχη. Επίσης υπάρχουν διαφορετικές κατηγορίες Κουλτούρας (οργανωσιακή, ιεραρχίας, «φυλής», αγοράς, κ.α.) που προσδιορίζονται από την κυρίαρχη. Τέλος, μία Κουλτούρα μπορεί να είναι υγιής, τοξική, δημιουργική, καινοτόμος, κ.ο.κ.

Πως και που «βρίσκουμε» την Κουλτούρα μίας Εταιρίας; Αν και η μέτρησή της, είναι αντικείμενο ειδικής έρευνας (Culture Survey), εντούτοις υπάρχουν τομείς-«σημάδια» που δίνουν μία πρώτη εικόνα της Εταιρικής Κουλτούρας. Αναφέρω οκτώ κρίσιμους τομείς :

  • Βαθμός «απόστασης» διοίκησης – εργαζομένων
  • Σύνδεση Εταιρικού Σκοπού και Αξιών, οριζόντια & κάθετα στην Εταιρία
  • Ποιότητα ανατροφοδότησης (feedback), σε όλα τα επίπεδα
  • Είδη-τρόποι και ποιότητα Εσωτερικής Επικοινωνίας
  • Ανοχή/επιβράβευση συμπεριφορών και δράσεων του Ανθρώπινου δυναμικού
  • Ομαδικότητα/Ατομικότητα
  • Βαθμός Συνεργασίας Ομάδων, Τμημάτων, Στελεχών
  • Δυνατότητες Μάθησης, Επιμόρφωσης, Βελτίωσης

Η Εταιρική Κουλτούρα μπορεί να αποτυπωθεί; Η Κουλτούρα μίας Επιχείρησης, υπάρχει και δρα, ανεξάρτητα αν έχει αποτυπωθεί. Μπορεί να φαίνεται κρυμμένη, ή να είναι άγνωστη ακόμα και στην Διοίκηση της Εταιρίας, αλλά ισχύει και αλληλεπιδρά θετικά ή αρνητικά σε όλες τις λειτουργίες της : από την Στρατηγική, τις Πωλήσεις και τα Logistics, έως το Marketing και την Επικοινωνία. Σαφώς λοιπόν, μπορεί και πρέπει να αποτυπωθεί ξεκάθαρα, μετά από μελέτη, ώστε να προσδώσει στην Επιχείρηση μεγαλύτερη ομοιογένεια, συντονισμό και αποτελεσματικότητα, με τελικό σκοπό την εύρυθμη ανάπτυξή της, ειδικά στις δύσκολες εποχές που ζούμε.

Αν λοιπόν ως Επιχειρηματίας ή Στέλεχος, θέλετε να διερευνήσετε τι είδους και ποιότητας Κουλτούρα έχετε στην Εταιρία σας και κυρίως κατά πόσο βοηθάει ή όχι στην ανάπτυξή της, αναρωτηθείτε καταρχήν «…πως γίνονται τα πράγματα εδώ μέσα;».  Θα έχετε κάνει ήδη το 1ο βήμα!

  • google-share
Previous Story

Προσωπικός Συνοδός Ασφάλειας – Ζώντας τη ζωή ενός άλλου ανθρώπου

Next Story

Προδιαγραφές φύλαξης και ασφάλειας καλλιέργειας και επεξεργασίας της φαρμακευτικής κάνναβης – Μέρος B’

Σχετικά Άρθρα

off

Η αγορά αλλάζει …οι αξίες πρέπει να παραμείνουν σταθερές!

Posted On 10 Ιούν 2022
off

Leaders’ Debate – H κορυφαία συνάντηση των ανώτατων στελεχών των εταιριών Ασφάλειας στην Ελλάδα

Posted On 09 Ιούν 2022
off

Πως το 5G θα αναβαθμίσει τη βίντεο-επιτήρηση

Posted On 09 Ιούν 2022

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Security Manager - Τεύχος 102

Login

 
 
Forgot Password

Αρχείο Περιοδικών

Smart Press A.E. | Μάγερ 11, 10438, Αθήνα | Τηλ.: 210 5201500, Fax: 210 5241900